Webwinkels in de lift

winkelwagentjeDe webwinkels in Nederland bevinden zich, ondanks de kredietcrisis, behoorlijk in de lift. Er werd een omzetstijging van 20% ten opzichte van vorig jaar gemeten.

In de lift
De webwinkels hadden in de eerste negen maanden van 2009 een omzetstijging van 20% tot 4,1 miljard euro. De cijfers zijn afkomstig van Thuiswinkel.org. Bij deze organisatie zijn 1000 webwinkels aangesloten.
Op hun website valt te lezen: “Momenteel zijn er in Nederland 11 miljoen actieve internetters. Van deze groep heeft driekwart (77%) ooit een online aankoop gedaan. Ruim een kwart miljoen consumenten deed voor het eerst een online aankoop, een duidelijke daling vergeleken met voorgaande jaren. De groei van de markt moet nu meer komen uit een toename van het aantal aankopen per consument en het gemiddeld besteed bedrag per bestelling. Vergeleken met 2008 steeg het aantal aankopen naar 3,9 bestellingen per consument in de eerste negen maanden van 2009. Het gemiddeld besteed bedrag steeg in die periode met bijna 13% naar € 429.”

Wat verkoopt goed wat verkoopt niet goed?
Goed scoren de webwinkels met huishoudelijke apparaten, verzekeringen, kleding en speelgoed. Minder goed komen de webwinkels voor de dag met de volgende producten: brillen, planten/bloemen en dierartikelen.

Sinterklaas en Kerstmis
De organisatie verwacht dat met Sinterklaas en Kerstmis in het vooruitzicht de omzet aan het eind van het jaar rond de 6 miljard zal liggen.



Hier kun je reageren »

starter op 8 oktober 2009 in Webwinkels

Trackback URI | Reacties RSS

Laat een reactie achter

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten