Vergeet de krant niet

krantJa, er zijn nog mensen die de krant lezen. Even tussen ons: en dat is maar goed ook! Maar bij alle internetgeweld zouden we de printmedia wel eens vergeten. Ook als ondernemer op internet is het verstandig om oog te hebben voor de krant.

Adverteren

Als een ondernemer op internet adverteert dan gebeurt dat vaak door het plaatsen van advertenties op gratis advertentie-websites of door betaald adverteren op andere websites of via een Adwords-campagne van Google.
Veel ondernemers vergeten daarbij dat je ook in de gewoon gedrukte krant kunt adverteren. Vaak is dat zelfs veel goedkoper en levert ook nog klanten op.

Mini advertenties

Ik heb zelf in het laatste kwartaal van 2010 enkele keren kleine mini-advertenties (ze worden zoekertjes, minis of iets dergelijks genoemd) over bepaalde diensten, die ik aanbied, geplaatst.
Op de dagen van publicatie merkte ik een toename van het aantal bezoekers op de website waarvoor ik adverteerde en die toename was enkele dagen merkbaar.
Ik kon hierbij niet nagaan of de verkoop van mijn diensten het gevolg waren van die krantenadvertentie. Wat ik wel kon nagaan waren de kosten in relatie tot de verkoop. De kosten waren minder hoog dan bij een Adwords-campagne in relatie tot de verkoop.

Adverteren in de krant

Het kan toch geen kwaad om het eens uit te testen. Let daarbij op de volgende zaken:

      –In de krant vind je gemakkelijk een mogelijkheid om een kleine rubrieks-advertentie op te geven. Dat gaat meestal gewoon via internet.
      –De kosten zijn afhankelijk van het aantal regels tekst. Je moet daarom proberen om je product of dienst in korte bewoordingen aan te bieden. Als je een beetje goed nadenkt over de lengte van de advertentie dan lukt het om een advertentie van 3 tot 5 regels op te stellen.
      –Vergeet niet het adres van de website op te nemen (zonder http://).
      –Denk na over de dag van plaatsing. Ik heb de beste ervaringen met de zaterdag. Blijkbaar hebben mensen dan meer tijd om rubrieks-advertenties te lezen.
      –Voor minder dan 40 Euro lukt het om een dergelijke advertentie te plaatsen. Het wordt natuurlijk duurder als je allerlei extra’s meer kolommen, kaders, grotere letters, kleur enz) kiest.

Het adverteren in tijdschriften is ook mogelijk maar dan heb je het vaak over veel hogere tarieven en niet alle tijdschriften plaatsen dit soort rubrieks-advertenties.

3 Reacties »

starter op 1 februari 2011 in Financieel, Promotie

3 Reacties op “Vergeet de krant niet”

  1. James reageerde op 07 feb 2011 om 14:45 #

    Weet je misschien hoe je d.m.v. een interview gratis in de krant kan komen? Heb je daar een tip voor?

  2. admin reageerde op 07 feb 2011 om 18:27 #

    @James: door regelmatig persberichten aan kranten te versturen bestaat de mogelijkheid dat jouw item interessant genoeg is voor plaatsing of voor een interview. Maar hier moet je wel wat geduld bij oefenen.

  3. James reageerde op 08 feb 2011 om 23:20 #

    Oké, dank je. Ik ga ermee experimenteren. Ik ben niet zo’n schrijver, jammer.

Trackback URI | Reacties RSS

Laat een reactie achter

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten