Tip voor meer inhoud website
In een eerder artikel wees ik al op het belang van ‘goede content op je website’. Vandaag heb ik een tip hoe je op een eenvoudige manier aan meer inhoud (content) kunt komen.
Inhoud
Natuurlijk moet een website die een product of dienst aanbiedt een zekere basis-informatie hebben want een bezoeker gaat niet meteen over tot koop van een product of dienst. Deze bezoeker wil eerst wel eens lezen wat het product of de dienst inhoudt. Vervolgens is het ook van belang dat deze informatie regelmatig wordt uitgebreid zodat een terugkerende bezoeker kan merken dat de website ‘leeft’. Zie hiervoor ook het artikel ‘Hallo!!??….Is hier iemand??’. En vergeet niet, dat zoekmachines zoals Google en Co het uitermate waarderen als de content van een website regelmatig wordt uitgebreid en/of vernieuwd.
Meer inhoud
Weet jij wat jouw bezoekers allemaal willen weten? Jij zit zelf zo in die materie dat je misschien wel dingen over het hoofd ziet omdat je ze als vanzelfsprekend beoordeelt. De bezoeker echter weet misschien wel helemaal niets af van jouw product of dienst. Deze wil dus de meest eenvoudige dingen weten. Wat zijn die eenvoudige dingen? Ik kwam erachter doordat ik van mijn project ‘Vakantie op de Azoren’ een tijdlang alle mails met vragen bewaarde die ik ontving. Vervolgens heb ik daarvan een soort ‘Vraag en antwoord’-pagina gemaakt (je zou het ook een ‘faq-pagina’ kunnen noemen).
Op deze manier heb ik waardevolle informatie aan mijn website toegevoegd en ik kan deze regelmatig uitbreiden want er komen af en toe weer andere vragen via de mail binnen. Mensen zitten vaak met vragen waar je zelf in eerste instantie niet aan denkt.
Reacties/Vragen van bezoekers zijn inderdaad de meest waardevolle content die je kan hebben. Zelf gaf ik dit al aan in een post waarin ik de plugin search meter heb aangehaald (bijhouden wat je bezoekers zoeken).
Op andere sites heb ik een plugin geïnstalleerd waar je aan je bezoekers een vraag kunt stellen. Bijvoorbeeld ‘stel een vraag’ of ‘waarover wil je meer info?’
Dat wordt dan netjes bijgehouden in je adminpaneel bij wordpress. Dat maakt het proces toch iets makkelijker (voor wie met een wordpress site werkt tenminste).