Presentatie onderschat
Veel ondernemers en zelfstandigen onderschatten het belang van een goede presentatie van hun product of dienst. Vaak denken ze, dat hun inzet voor zich spreekt en genoeg reclame is om klanten voor het product of bezoekers voor de website te krijgen. Dat is een denkfout want juist de presentatie maakt vaak het verschil.
De volgende video laat feiten over pornografie op het internet voorbijkomen. Zou je de inhoud als tekstversie tot je nemen dan zou je die inhoud niet lang tot je nemen. Dezelfde informatie in de vorm van een presentatie, zoals deze video, houdt de kijker vast – op zijn minst de mannelijke kijker. Deze video laat heel duidelijk zien, dat de wijze van presentatie van feiten en informatie van groot belang is.
https://www.youtube.com/watch?v=QOFTQpNhsWE
Dit artikel is nu geen oproep om je producten of diensten middels videopresentaties te tonen. Het is eerder een oproep om je product of dienst zo te presenteren, zo te verpakken, dat de bezoeker van de website of het weblog wordt vastgehouden en niet meteen weer wegklikt. Hierbij kun je denken aan een afwijkend webdesign of een bijzondere manier van presenteren (ik sprak er al over in het artikel het oog wil ook wat).
Natuurlijk zoekt de klant naar een gunstige prijs maar dat is niet de enige drijfveer bij het uitzoeken van een product of dienst. Allereerst zoekt hij of zij naar een product of dienst en pas als dit product op meerdere plekken wordt aangeboden dan speelt de prijs een grote rol. Om dán een rol mee te spelen is de presentatie van belang.