Nooit doen op je website ! (deel 2)

verbodenVandaag gaan we verder met zaken die je nooit moet doen op je website zodat je bezoekers houdt en zodat je ook (redelijk) hoog bij Google komt te staan.

Nooit doen !

    Teksten letterlijk overnemen van andere websites. Zoekmachines zien dat als duplicate content en ze straffen je daarvoor en geven de website een lagere plek.
    Niets veranderen aan de inhoud, omdat je hem goed vindt. De inhoud van de website is nooit af. Teksten kun je verbeteren, teksten kun je aanpassen en vooral aanvullen. Zoekmachines belonen websites die de content voortdurend uitbreiden.
    Te veel keywords plaatsen. Ga niet verder dan 20 keywords. Gebruik op iedere pagina keywords die bij de inhoud van die pagina passen en laat de belangrijkste keywords regelmatig in de pagina terugkomen.
    In de description alleen maar zoekwoorden, keywords plaatsen. Plaats een korte beschrijving die de inhoud van de betreffende pagina goed weergeeft. Deze beschrijving wordt ook bij de zoekresultaten van Google & Co getoond.
    Op alle pagina’s dezelfde description plaatsen.
    Ook nooit doen: Content met allerlei onjuistheden in de tekst. Verifieer dus steeds wat je in de tekst opneemt. Dit heeft met betrouwbaarheid te maken.

Lekker als het bovenstaande niet op jouw website van toepassing is.
Binnenkort meer over dit onderwerp.

1 Reactie »

starter op 21 juni 2010 in Content, Promotie, Weblog, Website, Webwinkels

1 Reactie op “Nooit doen op je website ! (deel 2)”

  1. Tim reageerde op 08 aug 2011 om 11:26 #

    Leuke stukjes! Originele invalshoek – wat NIET te doen. Vooral deze twee zijn denk ik voor webwinkels (vooral degene met veel verschillende artikelen) erg belangrijk.

    1. Zoekmachines belonen websites die de content voortdurend uitbreiden. & 2. Op alle pagina’s dezelfde description plaatsen.

    Heel erg waar! 🙂

    Een webwinkel behoeft in principe geen vernieuwende content, behalve het gastenboek en het toevoegen van nieuwe artikelen. Een manier om dit handig op de lossen is een pagina met Nieuws, waarin je regelmatig zowel korte nieuwtjes als wat langere blogposts over je producten toevoegt. Niets zo aantrekkelijk voor Google en de zijne als vernieuwende, relevante content. De tweede was voor mij in het bijzonder erg belangrijk en heeft de Google-strijd met de concurrenten definitief in mijn voordeel beslecht – bij elk artikel een ándere beschrijving plaatsen (dus niet “Nintendo 64 [N64] Game” bij alle 250 verschillende N64 spellen (: ).

    Maar goed, leuk stukje dus. Ga zo door.

Trackback URI | Reacties RSS

Laat een reactie achter

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten