Inspelen op feesten en gebeurtenissen

En steeds weer doorlopen we het kalenderjaar en steeds weer vieren we jaarlijks terugkerende feesten en gebeurtenissen. Het is aan te bevelen om daar met je website of weblog op in te spelen, waardoor je meer bezoekers kunt trekken.

Feesten en gebeurtenissen

Gedurende het jaar zijn er meerdere momenten waarop je kunt inspelen. Ik denk daarbij meteen aan Pasen, Kerstmis, Oudjaar, het nieuwe schooljaar en Valentijn (de lijst kan veel langer zijn). Deze feesten en gebeurtenissen zijn voor de meeste mensen een begrip. Je kunt erop inspelen, door de tijdelijk grotere belangstelling voor deze feesten of gebeurtenissen aan te grijpen.

Inspelen op feesten en gebeurtenissen

1. Noteer voor jezelf welke feesten of gebeurtenissen voor de doelgroep van jouw website of weblog interessant zouden kunnen zijn.
2. Bepaal op welke manier je rond die feesten of gebeurtenissen aandacht (en dus meer bezoekers) kunt trekken. Enkele voorbeelden:
Content:
Je kunt artikels of nieuwe content plaatsen waarbij je de link tussen het feest of de gebeurtenis met de inhoud van jouw website of weblog legt.
Interview:
Je zou, als je een weblog hebt, een interview kunnen plaatsen met iemand die een link heeft met het feest of de gebeurtenis.
Layout:
Natuurlijk kun je ook de layout van de website of weblog een beetje aanpassen, dat kan al met de plaatsing van een enkel plaatje.
Prijsvraag:
Als je al een goed aantal bezoekers hebt dan zou je aan een prijsvraag met een aantal leuke prijzen kunnen denken.
Actie:
Als je iets verkoopt dan kun je een speciale actie (korting, lagere prijs e.d.) houden gedurende een bepaalde periode.

De website leeft

Het belangrijkste is, dat de bezoeker ziet, dat de website of het weblog leeft. Hij komt nu eens niet op een website of weblog waar steeds hetzelfde staat. Er gebeurt iets. De bezoeker merkt, dat de website actueel is, inspeelt op het leven van alledag. De bezoeker waardeert dat en zal de website of het weblog serieus nemen, dus ook eerder geneigd zijn iets te kopen of op te volgen. De bezoeker zal waarschijnlijk zelfs een terugkerende bezoeker worden.

Hier kun je reageren »

starter op 31 oktober 2011 in Content, Promotie, Weblog, Website

Trackback URI | Reacties RSS

Laat een reactie achter

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten