Hoe vind ik een goede webdesigner? (2)

Dit artikel is een vervolg op “Hoe vind ik een goede webdesigner? (1).
Ik zal de checklist uitbreiden met de volgende criteria:

    Succes – Er bestaan veel webdesigners die allerlei layouts op een website loslaten. Bespreek eerst met de webdesigner wat je met de site wilt bereiken. Heb je bepaalde doelen, die je wil bereiken? Biedt de maker je mogelijkheden om het commercieel succes van de website te meten?
    Offerte – De offerte van het bedrijf of de webdesigner dient uitvoerig te zijn en gebaseerd te zijn op de uitkomsten van de advisering. Is het aanbod gebaseerd op jouw specifieke wensen? Staan de diensten die het bedrijf of de webdesigner aan je leveren in de offerte? Wordt een deadline en een prijsopgave vermeld? Zijn hosting van de site en de domeinregistratie opgenomen?
    Techniek – De techniek die wordt toegepast moet middel zijn en geen doel. De tehcnische aspecten van de site mogen nooit overheersen. Is het geheel voor jou, als eigenaar van de site, gemakkelijk hanteerbaar en overzichtelijk? Kunnen de bezoekers van de site op een gemakkelijke manier alles vinden? Allerlei speeltjes op de website zorgen voor een klant-onvriendelijke website.
    Onderhoud – Een goede webdesigner vertelt je ook iets over de tijd nadat de website klaar is. Een goede internet-presentatie heeft onderhoud nodig. Krijg je informatie hoe je dat zelf kunt doen of hoe je dat kunt uitbesteden?
    Prijs – De prijs zegt eigenlijk niet zoveel over de te verwachten kwaliteit. Ondanks deze vaststelling moet iedereen duidelijk zijn, dat goed werk geld kost. Een goede analyse, planning en realisatie kost nu eenmaal meer tijd dan even een website knutselen. Belangrijk is wel om een totaalprijs te krijgen, zodat vooraf duidelijk is wat het geheel gaat kosten.

Conclusie
Vergelijk verschillende aanbieders en let duidelijk op prijs en kwaliteit. Let er ook op wat de aanbieder niet biedt. Pas als je dat allemaal weet kun je een weloverwogen keuze maken. En niet op de laatste plaats is de eerste indruk belangrijk, er moet een chemie zijn met het bedrijf of de webdesigner. Je moet ten slotte een periode met iemand kunnen samenwerken.

Hier kun je reageren »

starter op 2 september 2009 in Starter, Weblog, Website

Trackback URI | Reacties RSS

Laat een reactie achter

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten