Durf te kiezen
Veel ondernemers op internet beheren meerdere projecten. De achterliggende gedachte is dat je succesvoller bent en dus ook meer verdient als je op meerdere vlakken actief bent.
Het werk stapelt zich op
Vaak wordt dan vergeten dat al die projecten voortdurend aandacht nodig hebben. Er moet nieuwe content geplaatst worden, content moet geactualiseerd worden, links moeten gecontroleerd worden, nieuwe trends moeten opgepakt worden, nieuwsbrieven moeten verstuurd worden, nieuwe eisen van zoekmachines moeten in de praktijk gebracht worden en nog tal van zaken.
Met name bij een eenmansbedrijfje stapelt het werk zich op. De kans wordt steeds groter, dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
Nog belangrijker, en daar is uiteindelijk alles op gericht, zijn voldoende bezoekers voor je website(s). Hoe meer je je aandacht over meerdere (of zelfs veel) projecten moet verdelen hoe lastiger het wordt om veel bezoekers te trekken.
Een website waar veel gebeurt, doordat er voortdurend aan wordt gewerkt, trekt bijna automatisch meer bezoekers. Dat komt omdat zoekmachines opmerken dat die website ‘leeft’.
Durf te kiezen
Ben jij ook iemand met tal van projecten dan ga keuzes maken.
Ook al is het met pijn in het hart, je moet misschien toch maar afscheid nemen van een aantal projecten en je gaan focussen op slechts eentje of op een heel klein aantal.
Daarmee houd je het overzichtelijk en je kunt het werk beter aan.
Uiteindelijk levert het ook meer op omdat jouw website steeds meer als een inhoudelijk sterk ‘product’ wordt gezien.
Minder is meer!
starter op 20 januari 2014 in Algemeen, Content, Financieel, Weblog, Website, Webwinkels