4 gezondheidstips voor thuiswerkers

lopenAls je onderneemt op internet en je doet dat vanuit de thuissituatie (9 tips voor succesvol werken vanuit huis) dan zit je veel uren voor de computer of aan je bureau. Juist dan is het belangrijk om op je gezondheid te letten.

Het veel werken met de computer leidt tot weinig beweging. Misschien weet je dat al te compenseren door een aantal activiteiten waarbij je in beweging komt. Toch kan het geen kwaad om de volgende tips eens mee na te lopen en te bezien of je er iets mee kunt.

Tip 1
Probeer elke dag minstens 30 minuten te bewegen: fietsen, zwemmen, wandelen, tuinieren enz.
Meer idee├źn vind je op 30minutenbewegen.

Tip 2
Probeer in je werk een goede balans te vinden tussen spanning en ontspanning.

Tip 3
Let op je gewicht en tracht overgewicht te voorkomen. Let dus op gezonde voeding, trek tijd uit om rustig te eten en haal alle versnaperingen die op je bureau liggen weg.

Tip 4
Blijf niet uren achter elkaar werken aan de computer. Wissel dat werken om het uur af met een paar minuten pauze en ontspan je door bijvoorbeeld een stukje te lopen (in je huis, in je tuin, op je balkon).

Tips van lezers zijn uiteraard welkom !

Hier kun je reageren »

starter op 29 juli 2010 in Algemeen

Trackback URI | Reacties RSS

Laat een reactie achter

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten