3 tips voor Twitter

twitterAls je gebruik maakt van Twitter en deze ook wilt gebruiken om je product of dienst aan de man of vrouw te brengen dan moet je oppassen, dat je de lezers (jouw volgers) niet irriteert. Dat gebeurt al gauw en deze tips helpen om dat te voorkomen.

Tip 1:
Plaats niet alleen maar berichten (tweets) met links naar jouw product of dienst. Zet er een tekstje bij en overdrijf niet met woorden als ‘super’, ‘mega’ en ‘beste’. Formuleer een beetje uitdagend of probeer nieuwsgierigheid op te wekken. Je irriteert de lezer als je uitsluitend twittert over jouw product of dienst. Post dus ook regelmatig een leuke link of tekst over iets heel anders.

Tip 2:
Er zijn twitteraars die plotseling online gaan en dan gedurende korte tijd tientallen tweets de wereld insturen. Doe dat niet! Je irriteert de meeste lezers op een ongelooflijke wijze, met als gevolg dat ze niets meer van je lezen.
Als je maar beperkte tijd hebt om te twitteren beperk je dan tot enkele tweets, dat komt serieuzer over en de kans dat men ze leest is veel groter.
Ideaal is natuurlijk als je op verschillende tijdstippen van de dag enkele tweets kunt plaatsen.
Er is ook handige software te vinden, die dat automatisch voor je doet. Daarbij zet je de tweets klaar en je kunt het tijdstip van publicatie aangeven.

Tip 3:
Jouw volgers zullen jouw berichten vaker lezen als je ook van tijd tot tijd eens een tweet van een ander doorstuurt (retweet) of als je ook eens op een tweet van een ander reageert. Het irriteert als je de volgers regelmatig oproept om iets met jouw tweets te doen terwijl je zelf nooit iets doet met de tweets van anderen.

Er zijn vast en zeker meer tips te geven om irritaties bij jouw volgers te voorkomen, maar de bovenstaande zijn toch wel de belangrijkste.

2 Reacties »

starter op 28 november 2011 in Promotie

2 Reacties op “3 tips voor Twitter”

  1. Gevelbekleding - Kris reageerde op 03 dec 2011 om 16:18 #

    Ik moet toegeven dat twitter voor mij toch een vreemde eend blijft. Het is leuk in het kader van promotie van je product, voor de updates op je sites, maar voor de rest durf ik het zelfs een beetje onoverzichtelijk vinden ;o)

    Op welke tools doel je overigens in het artikel?

  2. admin reageerde op 03 dec 2011 om 18:03 #

    @Gevelbekleding – Kris: Ik doelde op een tool zoals Tweetdeck.

Trackback URI | Reacties RSS

Laat een reactie achter

Deze website maakt gebruik van cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten